Chapter 9.17 (Gimtoji kalba 3 kl.)

Kūriniai kviečia susimąstyti apie save

Palesinti paukštį

  1. Tyliai persiskaitykite eilėraštį, apžiūrėkite kitus meno kūrinius.

Violeta Palčinskaitė

PALESINTI PAUKŠTĮ

Palesinti paukštį...
​Priglausti priklydusį šunį.
​Ir sapną pašaukti,
​Siūbuojantį eglės viršūnėj.

Dar smėlio dėžėj
​Sutaisyti sulaužytą lėlę.
​Pareiti – išeiti,
​Sustot pakely valandėlę.

Pakalbint gražiai
​Mūsų kiemą bešluojančią sargę,
​Sugrįžus namo,
​Apkabinti močiutę – ji verkia...

Jau baigias diena
​O darbelių darbų vis nemąžta.
​Nespėjau ir vėl atsiūlėti
​Lovatiesės krašto.

Jau supasi sapnas
​Pamėlusios eglės viršūnėj.
​Palesinti paukštį...
​Priglobti paklydusį šunį...

Iš knygos „Po kabančiu pasakos tiltu“

  • Apie ką susimąstyti paskatino eilėraštis? Kiti kūriniai?
  • Ar pastebėjote, eilėraščio pabaigoje poetė skatina grįžti prie pirmųjų eilučių... Pabandykite taip skaityti eilėraštį. Kaip manote, ką poetė tuo nori pasakyti?
  • Eilėraštis labai melodingas. Išmokite jį skaityti raiškiai.
Viršelio dailininkė Irena Daukšaitė
  1. Prisiminkite trečioje klasėje skaitytus, atmintinai išmoktus eilėraščius. Apie ką jie skatino susimąstyti? Jei prisimenate, padeklamuokite gražiausius posmus.

  1. Raskite eilėraštyje eilutes, kurios parodo, kad kalbama pirmuoju asmeniu.
  1. Atlikite pasirinktą užduotį:
    • Ką gero jūs stengiatės padaryti kitiems žmonėms, gamtai? Parašykite sakinių pirmuoju asmeniu.
    • Nurašykite pirmąjį posmą veiksmažodžius parašydami būsimojo laiko pirmuoju asmeniu.

Aušra Semenaitė, 11 m.

Rachelė Elžbieta Račiūtė, 12 m.

Autorius nežinomas

Užduotys

Žodis – ką veikiu? – ką veikiau? – ką veikdavau? – ką veiksiu?

Naudoti – naudoju – naudojau – naudodavau – naudosiu.

Vaizduoti –  –  –  – .

Pašokti –  –  –  – .

Virpėti –  –  –  – .

Pažadinti –  –  –  – .

Klaus, kalb, išim,

perk, dėkoj, kel,

keliauj, ein, gal,

plauk, lauk, galvoj,

ber, kartoj, pil,

ver, merk, ved,

zyz, ner, nor,

ded, seg.

Please wait