Lyginame pasakas
- Kas su kuo kalbasi? Atsakykite į klausimą, nevartodami žodžio kalba.
Tebūnie taip... | Mesiu, dukrele, savo sparną: palik sūnelį vargų vargti… | |
Kokios dailios tavo plunksnelės! Gal tamstos gražus ir balselis? | Maldauja, klausia, prašo, KALBA, šaukia, gieda, atsako, kalbina, giria, kviečia, šnekina, suokia. | Karrrrr! |
Nemesk, tėveli, savo sparno, nepaliksiu sūnelio vargelio vargti... | Būk gera, išpildyk dar vieną mano senės norą... | |
- Kokias pasakas priminė paveikslėliai? Kurias jų ir kodėl pavadintumėte stebuklų pasakomis?
- „Atgaivinkite“ pasirinktą pokalbį iš 1-os užduoties – suvaidinkite jį poromis. Panaudokite aplink esančius daiktus.
- Kokių dar pasakų apie stebuklingus daiktus ar nepaprastas būtybes žinote?
- Kuo tokių pasakų gyvūnai ir daiktai skiriasi nuo įprastų?
- Balsuodami išrinkite mėgstamiausią klasės stebuklų pasaką.
Įdomu!
Stebuklų pasakose kuriamas ne kasdienis pasaulis, o toks, kokio norėtume.
- Parašykite sakinių pagal pateiktas klausimų sekas. Pasinaudokite 1-oje užduotyje pateiktais žodžiais ir prisimintomis stebuklų pasakomis.
Kas? Ką veikia?
Kas? Ką veikia? Ką?
Kas? Ką veikia? Su kuo?
- Ištirkite, kokius garsus girdime, tardami pateiktus žodžius.
miau | šiaudas | karaliaus |
Girdžiu eu... | Ar lietuvių kalboje yra toks dvibalsis? |
Kai girdime eu, turime rašyti iau. |
- Vartydami vadovėlį raskite ir surašykite daugiau žodžių, kuriuose tariame eu, o rašome iau.
- Aptarkite, ką naujo šiose pamokose sužinojote apie pasakas.
- Kokia yra mėgstamiausia jūsų šeimos stebuklų pasaka? Išmokite ją pasekti.
Užduotys
Skęstantis ir šdo griebiasi. Aš mėgstu kelti po šrės Lietuvą. Lko pkštis į lką žiūri. Kros kišenės nepripilsi. Nesidžk radęs, neverk pametęs. Su teisybe krai paslį pereisi, o su melu tik iki vartų. Ger vėl negu niekada. Katinui džgsmas, pelei sksmas.