Chapter 2.16 (Gimtoji kalba 3 kl.)

Lyginame pasakas

  1. Kas su kuo kalbasi? Atsakykite į klausimą, nevartodami žodžio kalba.

Tebūnie taip...

Mesiu, dukrele, savo sparną: palik sūnelį vargų vargti…

Kokios dailios tavo plunksnelės! Gal tamstos gražus ir balselis?

Maldauja, klausia, prašo, KALBA, šaukia, gieda, atsako, kalbina, giria, kviečia, šnekina, suokia.

Karrrrr!

Nemesk, tėveli, savo sparno, nepaliksiu sūnelio vargelio vargti...

Būk gera, išpildyk dar vieną mano senės norą...

  1. Kokias pasakas priminė paveikslėliai? Kurias jų ir kodėl pavadintumėte stebuklų pasakomis?

  1. „Atgaivinkite“ pasirinktą pokalbį iš 1-os užduoties – suvaidinkite jį poromis. Panaudokite aplink esančius daiktus.

  1. Kokių dar pasakų apie stebuklingus daiktus ar nepaprastas būtybes žinote?
    • Kuo tokių pasakų gyvūnai ir daiktai skiriasi nuo įprastų?
    • Balsuodami išrinkite mėgstamiausią klasės stebuklų pasaką.

Įdomu!

Stebuklų pasakose kuriamas ne kasdienis pasaulis, o toks, kokio norėtume.

  1. Parašykite sakinių pagal pateiktas klausimų sekas. Pasinaudokite 1-oje užduotyje pateiktais žodžiais ir prisimintomis stebuklų pasakomis.

Kas? Ką veikia?

Kas? Ką veikia? Ką?

Kas? Ką veikia? Su kuo?

  1. Ištirkite, kokius garsus girdime, tardami pateiktus žodžius.

miau

šiaudas

karaliaus

Girdžiu eu...

Ar lietuvių kalboje yra toks dvibalsis?

Kai girdime eu, turime rašyti iau.

  1. Vartydami vadovėlį raskite ir surašykite daugiau žodžių, kuriuose tariame eu, o rašome iau.

  1. Aptarkite, ką naujo šiose pamokose sužinojote apie pasakas.

  1. Kokia yra mėgstamiausia jūsų šeimos stebuklų pasaka? Išmokite ją pasekti.

Užduotys

Skęstantis ir šdo griebiasi. Aš mėgstu kelti po šrės Lietuvą. Lko pkštis į lką žiūri. Kros kišenės nepripilsi. Nesidžk radęs, neverk pametęs. Su teisybe krai paslį pereisi, o su melu tik iki vartų. Ger vėl negu niekada. Katinui džgsmas, pelei sksmas.

Please wait