Chapter 3.6 (Gimtoji kalba 3 kl.)

Ko mus moko eiliuota pasaka?

Pasaka apie auksinį kiaušinį

  1. Perskaitę kūrinio pavadinimą aptarkite, ką jis pasako – kūrinio temą ar pagrindinę mintį?

Ramutė Skučaitė

PASAKA APIE AUKSINĮ KIAUŠINĮ

Buvo vienąsyk kiaušinis.
​Bet nepaprastas – auksinis.
​Oi, koks tvirtas, oi, koks kietas!
​Na, žodžiu – iš aukso lietas!

Vis didžiavosi kiaušinis:
​– Aš ne paprastas auksinis!
​Žebenkščiukų ritinėtas
​Ir visai nesužemėtas!

Šeško griebtas, varnos pultas,
​Likęs sveikas, nesukultas!
​Tik todėl, kad aš auksinis,
​O ne paprastas kiaušinis!

Tyli paprasti kiaušiniai.
​Ką darysi! – ne auksiniai,
​Sudėti į seną rėtį,
​Raibei palikti perėti.

Užsimanė ir auksinis
​Būti perimas kiaušinis!
​Sako Raibei: – Jei norėsi,
​Aukso gaidį išperėsi.

Nes pati matai, kiaušinis
​Aš ne paprastas – auksinis!

Pasipūtus tupi Raibė.
​Kur tau! – peri aukso gaidį!

Jau trečios savaitės galas.
​Dvylika viščiukų kalas,
​Ir visi ne iš auksinių
​Paprastų baltų kiaušinių!

Viščiukėliai išperėti,
​O višta dar tupi rėty,
​Nes labai jau nori Raibė
​Išperėti aukso gaidį!

Patupėjo ligi ryto:
​Nieks daugiau neišsirito
​Likęs gūžtoje kiaušinis
​Buvo šaltas ir auksinis,

Nes per tvirtas, nes per kietas,
​Nes deja! – iš aukso lietas...

Iš knygos „Takelis iš naujo“

  • Apie ką ši eiliuota pasaka?
  • Kuo didžiavosi auksinis kiaušinis?
  • Kas nutiko po trijų savaičių?
  • Perskaitykite dar kartą paskutines šešias kūrinio eilutes. Kaip jas supratote?
  • Apibendrinkite: ko mus moko šis kūrinys?
  1. Kokį skaitytą kūrinį ir kuo primena R. Skučaitės „Pasaka apie auksinį kiaušinį“?

  1. Išpainioję skiemenis pasimokykite taisyklingai ištarti ir parašyti žodžius su minkštumo ženklu. Pasitikrinkite tekste – visi jie buvo pavartoti.

šinis­kiau

džiu­žo

divo­džiasi

benkšže­čiukų

čiuviš­kėliai

Užduotis

Kiulė, trišis, žinis, moligas, grivys, litas, kvepi, kriuklė, sriba, maišikas.

Please wait