Mokomės kelti įvairius klausimus
- Kuriais iš toliau pateiktų klausimų siekiame gauti naujos informacijos?
KLAUSIMŲ LENTA
Jeigu gerai supratau, nutraukti pašnekovą yra nemandagu? | Ar tiesa, kad žmogus be vandens gali išgyventi keletą parų? |
Ar prisimenate, kokius laikus turi veiksmažodžiai? Į kokį klausimą atsako veiksmažodis užduodu? | Kodėl žmonės čiaudi? Tadas |
Kokiu numeriu turėtume skambinti ištikus nelaimei? | Kodėl saulė teka rytuose, o leidžiasi vakaruose? Mija |
Norėčiau pasitikslinti, kodėl miške reikia turėti švilpuką? | Kiek centimetrų turi kilometras? Lukas |
Gal galėtumėte paaiškinti, kaip reikia naudotis kompasu? |
- Raskite klausimus, kuriais siekiame pasitikslinti turimą informaciją. Remdamiesi pateiktais pavyzdžiais parašykite naujų pasitikslinti skirtų klausimų.
Ar tiesa, kad...
- Raskite 1-oje užduotyje klausimų, kuriais galėtume pasitikrinti, ką jau žinome, mokame apie veiksmažodžius. Atsakykite į juos ir sugalvokite naujų klausimų klasės draugams.
Kreipinį kalbėdami išskiriame intonacija, o rašydami – skyrybos ženklais.
Mokomės kelti įvairius klausimus
- Pasimokykite kreiptis žodžiu ir raštu:
- perskaitykite raštelius tinkama intonacija;
- remdamiesi pateiktais pavyzdžiais išsiaiškinkite, kaip išskiriame kreipinį rašydami.
Ieva! Mama | Ievute, Senelė |
Mes tavęs, Ieva, laukiame prie miškelio. Nepamiršk slidžių! Rokas | Džiaugiuosi tavo rašiniu, Ieva. Mokytoja |
- Pritaikykite žinias apie kreipinio skyrybą: parašykite klausimų savo klasės draugams. Kreipiniu nurodykite, kuriam klasės draugui užduodate klausimą.
tavęs, manęs, savęs
- Ne į visus klausimus greitai randame atsakymą. Pakabinkite klasėje klausimų lentą. Susitarkite, kaip klausimų lenta naudositės.