Chapter 2.2 (Matematika 2 kl.)

Kelių dėmenų suma

Aiškinamės, kokia tvarka patogiau sudėti.

1–3 užduotys

Prie žaliaakių skaičiaus pridėsiu rudaakių skaičių, o prie pilkaakių – mėlynakių. Gautas sumas sudėsiu.

1. Diagramoje pavaizduota, po kiek mokinių kiekvienos spalvos akimis yra Urtės klasėje.

  1. Kiek iš viso mokinių yra Urtės klasėje?
    ∴  mokinių
  1. Kodėl Ieva pasirinko tokį skaičiavimo būdą?
  • Nes taip lengviau apskaičiuoti sumą.
  • Nes taip ji mėgsta skaičiuoti.
  1. Kodėl ji neskaičiavo iš eilės?
  • Nes taip yra sunkiau.
  • Nes jai toks būdas nepatinka.

2. Reikia sudėti tris pateiktus skaičius. Kuriuos skaičius patogiausia sudėti? Įrašykite ir apskaičiuokite.

  1. 8 + 9 + 2
    8 +  +  = 
  2. 4 + 8 + 6
    4 +  +  = 
  1. 5 + 7 + 5
    5 +  +  = 
  2. 9 + 8 + 1
    9 +  +  = 

3. Po sporto varžybų į viešbutį vienu autobusu atvyko 8 vokiečiai, 5 brazilai ir 5 japonai.

  1. Kiek sportininkų iš viso atvyko autobusu?
    sportininkų
  2. Kaip patogiau suskaičiuoti?
    ∴ Pirmiausia reikia pridėti  prie 5 ir tada  pridėti prie 10.

4–6 užduotys

Tokie kvadratai vadinami įdomiaisiais, arba magiškais.

2 + 5 + 8 =
​sužinosiu, kokią sumą reikia gauti.

5. Kokie skaičiai turi būti geltoname, raudoname, žaliame ir mėlyname skrituliukuose, kad kiekviename apskritime ir kiekvienoje eilėje trijų skaičių suma būtų 12? Įrašykite.

4. Mokytojas paprašė kvadrato langeliuose surašyti skaičius nuo 1 iki 9 taip, kad skaičiuojant eilute, stulpeliu ar įstrižai trijų skaičių suma būtų vienoda. Kokie skaičiai turi būti kituose langeliuose? Įrašykite.

2 4 5 1 8

6. Sukurkite piešinį, kuriame būtų trijų rūšių daiktų, o jų visų suma būtų 16.

Please wait