1 Užduotis
Atimdami trupmenas, iš pirmos trupmenos skaitiklio atimame antros trupmenos skaitiklį, o vardiklį paliekame tą patį.
1. Atimkite trupmenas.
\frac{4}{5}-\frac{2}{5}=\frac{4-2}{5}=\frac{2}{5} \frac{4}{5}-\frac{1}{5}= \frac{8}{8}-\frac{5}{8}= \frac{2}{3}-\frac{1}{3}= \frac{5}{6}-\frac{1}{6}= \frac{7}{10}-\frac{3}{10}= \frac{4}{7}-\frac{2}{7}= \frac{4}{9}-\frac{1}{9}= \frac{8}{8}-\frac{6}{8}=
4–7 Užduotys
4. Skaičių spindulyje pavaizduota, kaip iš trupmenos
Nubraižykite skaičių spindulį ir jame pavaizduokite:
- kaip iš trupmenos
\frac{3}{4} gauti trupmeną\frac{1}{4}; - kaip iš trupmenos 24 gauti skaičių 0;
- kaip iš skaičiaus 1 gauti trupmeną
\frac{3}{4}.
5. Įrašykite kiek pridedama, o kiek atimama? Užrašykite pavaizduotus veiksmus ir apskaičiuokite.
6. Nubraižykite skaičių spindulius ir juose pavaizduokite, kaip iš vieneto atimate:
- vieną antrąją
- vieną ketvirtąją
- vieną dešimtąją
- dvi penktąsias
- tris septintąsias
- penkias devintąsias
7. Per dvi dienas buvo suarta
8–9 Užduotys gudručiams
8. Apskaičiuokite atmintinai.
Nepamirškite, kad trupmenos vardiklis nesikeis. |
|
9. Patikrinkite, ar teisingos lygybės.
\frac{4}{10}-\frac{2}{10}\ ?\ \frac{5}{10}-\frac{3}{10}
\frac{2}{10}+\frac{7}{10}\ ?\ \frac{7}{10}+\frac{2}{10}
\frac{4}{6}+\frac{1}{6}\ ?\ \frac{4}{6}-\frac{1}{6}
\frac{5}{6}-\frac{4}{6}\ ?\ \frac{2}{7}-\frac{1}{7}
\frac{4}{7}+\frac{3}{7}\ ?\ \frac{4}{9}+\frac{5}{9}
\frac{4}{8}+\frac{1}{8}\ ?\ \frac{7}{8}-\frac{2}{8}