Tema 2.10 (Matematika 4 kl.)

Atimame trupmenas, kurių vardikliai vienodi II

Mokomės atimti trupmenas, kurių vardikliai vienodi.

1 Užduotis

Atimdami trupmenas, iš pirmos trupmenos skaitiklio atimame antros trupmenos skaitiklį, o vardiklį paliekame tą patį.

3 žalios dalys 4 dalys - 2 žalios dalys 4 dalys = 1 žalia dalis 4 dalys

1. Atimkite trupmenas.

  1. \frac{4}{5}-\frac{2}{5}=\frac{4-2}{5}=\frac{2}{5}
    \frac{4}{5}-\frac{1}{5}=
    \frac{8}{8}-\frac{5}{8}=
  2. \frac{2}{3}-\frac{1}{3}=
    \frac{5}{6}-\frac{1}{6}=
    \frac{7}{10}-\frac{3}{10}=
  3. \frac{4}{7}-\frac{2}{7}=
    \frac{4}{9}-\frac{1}{9}=
    \frac{8}{8}-\frac{6}{8}=

2–3 Užduotys

2. Parašykite trūkstamą trupmeną.







3. Įrašykite reikiamus skaičius.







4–7 Užduotys

4. Skaičių spindulyje pavaizduota, kaip iš trupmenos \frac{2}{4} gauta trupmena \frac{1}{4}.

Nubraižykite skaičių spindulį ir jame pavaizduokite:

  1. kaip iš trupmenos \frac{3}{4} gauti trupmeną \frac{1}{4};
  2. kaip iš trupmenos 24 gauti skaičių 0;
  3. kaip iš skaičiaus 1 gauti trupmeną \frac{3}{4}.

5. Įrašykite kiek pridedama, o kiek atimama? Užrašykite pavaizduotus veiksmus ir apskaičiuokite.

6. Nubraižykite skaičių spindulius ir juose pavaizduokite, kaip iš vieneto atimate:

  1. vieną antrąją
  2. vieną ketvirtąją
  3. vieną dešimtąją
  1. dvi penktąsias
  2. tris septintąsias
  3. penkias devintąsias

7. Per dvi dienas buvo suarta \frac{3}{5} lauko. Kurią lauko dalį dar liko suarti?

8–9 Užduotys gudručiams

8. Apskaičiuokite atmintinai.







Nepamirškite, kad trupmenos vardiklis nesikeis.

9. Patikrinkite, ar teisingos lygybės.

  1. \frac{4}{10}-\frac{2}{10}\ ?\ \frac{5}{10}-\frac{3}{10}

  1. \frac{2}{10}+\frac{7}{10}\ ?\ \frac{7}{10}+\frac{2}{10}

  1. \frac{4}{6}+\frac{1}{6}\ ?\ \frac{4}{6}-\frac{1}{6}

  1. \frac{5}{6}-\frac{4}{6}\ ?\ \frac{2}{7}-\frac{1}{7}

  1. \frac{4}{7}+\frac{3}{7}\ ?\ \frac{4}{9}+\frac{5}{9}

  1. \frac{4}{8}+\frac{1}{8}\ ?\ \frac{7}{8}-\frac{2}{8}

Prašau palaukti