Ar mokame kurti paveikslą žodžiais?
- Trečios klasės mokiniai mokėsi piešti žodžiais. Kurį straipsnyje vaizduojamą telefoną apibūdino Mija?
Telefonas
Seniau telefonai buvo gaminami iš medžio ir metalo. Telefonas buvo gana didelis, panašus į medinę dėžutę, tad jį žmonės laikydavo ant stalo. Ant medinio pagrindo buvo grakščios metalinės kojelės, kurios laikė telefono ragelį. Ragelis laidu buvo sujungtas su telefono pagrindu...
- Raštu apibūdinkite (žodžiais nupieškite) kitą straipsnyje pavaizduotą telefoną ar kokį kitą daiktą. Tegu draugai atspėja, ką jūs apibūdinote.
- Aptarkite, kokie žodžiai jums padėjo atpažinti apibūdintus daiktus. Parašykite daugiau straipsnyje pavaizduotus ar aplink esančius daiktus apibūdinančių žodžių. Aptarkite sudėtingesnių žodžių rašybą.
medinis | didelis |
metalinis | plastikinis |
mobilusis | |
mažas | juodas |
lengvas | sunkus |
nešiojamasis | išmanusis |
Ar mokame kurti paveikslą žodžiais?
- Apibendrinkite, kaip vadiname „žodinius paveikslus“.
- Į kokį klausimą stengiamės atsakyti aprašydami?
- Kuo tokie tekstai skiriasi nuo pasakojimų?
KOKS JIS? | KAS ATSITIKO? |
Tekstą, kuriame žodžiais kuriamas daikto, augalo, gyvūno ar žmogaus paveikslas, vadiname APRAŠYMU.
- Aptarkite, kas gali būti aprašoma? Kodėl? Pateikite pavyzdžių iš savo ar šeimos gyvenimo.
Mes per atostogas pastatėme nepaprastą sniego tvirtovę... | Mano kaktusas sukrovė toookį žiedą... |
- Kaip, jūsų manymu, telefonai atrodys ateityje? Nusipieškite, kaip jį įsivaizduojate, ir atlikite pasirinktą užduotį.
- Parodykite klasės draugams piešinį ir pasakykite sugalvoto ateities telefono pavadinimą.
- Užsirašykite prie piešinio telefoną apibūdinančių žodžių ir nusakykite, koks jis.
- Įdėkite ateities telefono aprašymą į klasės sienlaikraštį.