Tema 2.4 (Gimtoji kalba 3 kl.)

Ieškome poeto paliktų ženklų

  1. Kokį įspūdį L. Gutausko eilėraštyje kuria mažybiniai žodžiai? Parašykite žodžių porų pagal pavyzdį.

kibirkštėlės – kibirkštys

sietuvėlėj – sietuvoj

liepsnelės – ...

laiveliai – ...

vandenėlio – ...

  1. Perskaitykite eilėraštį, vartodami nemažybinius žodžius. Aptarkite, kas pasikeitė.
  2. Ar pastebėjote, kad kiekvienas eilėraščio posmas – atskiras sakinys? Kaip manote, kuriais eilėraščio posmais pavirto šie sakiniai?

Lapai jau krenta ir kaip kibirkštys gęsta vandenyje.

Ar girdit, kaip šaltoj sietuvoj šnypščia karštos žarijos?

  1. Palyginkite eilėraščio posmus ir šiuos sakinius. Pasvarstykite, kaip poetas kasdienės kalbos sakinius paverčia eilėraščio posmu.

  1. Parašykite trečią ir ketvirtą eilėraščio posmą kasdienės kalbos sakiniais.
  1. Kaip eilėraštyje kuriamas šnypščiančių žarijų įspūdis? Parašykite žodžių, kuriuose girdime š, č ar ž garsus.

Kibirkštėlės, ...

  1. Kuriame eilėraščio posme žodžių su š ir č radote daugiausia?
  1. Persiskaitykite dar kartą eilėraščio posmą, kuris piešia tyliai ant vandens besisūpuojančius lapus. Kokius veiksmo žodžius jūs vartotumėte?

Sūpuojas, linguoja, ...

  1. Kokie rudens orai Lietuvoje jus džiugina? Kokie liūdina? Prisiminkite savo mintis, jausmus ir sukurkite eilėraštį. Galite pasinaudoti iliustracijomis.
 
 

Užduotys

Pvz., kelmas – kelmelis, kamuolys – kamuolėlis.

Beržas – ,

spindulys – ,

ryšulys – ,

puodas – ,

žvirblis – ,

žemuogė – ,

avietė – .

Prašau palaukti