
-
Mokymosi rinkinį sudarančių temų skaičius: 109. Visų rinkinį sudarančių pratimų skaičius: 552, iš jų vadovėlyje – 110, papildomų pratimų rinkinyje – 442.
-
Autoriai
Saulius Vilutis -
Užduočių rinkinio autoriai
Rasa Vilutienė -
Dalykas
Visuomeninis ugdymas, Gamtos mokslai -
Klasė
1 klasė -
Rinkinio kalba
Lietuvių kalba -
Leidėjas
Baltos lankos Klett -
Įtraukta į paketus
Laisvas
Visuomeninio ugdymo ir gamtos mokslų vadovėlį sudaro dvi dalys, devyni skyriai.
Vadovėlio visuomeninio ugdymo dalis skirta plėtoti pozityvų santykį su savimi, kitais žmonėmis. Gamtos mokslų dalis suteikia galimybę atsakyti į daugelį svarbių klausimų apie supantį pasaulį. Taip pat visuomeninio ugdymo ir gamtos mokslų vadovėlis siūlo integracines temas, todėl gali būti siejamas su kitais dalykais arba naudojamas kaip atskira mokomoji priemonė. Kiekvieną temą sudaro intriguojantis klausimas, medžiagos dėstymas ir su STEAM problematika susijusi projektinė veikla. Vadovėlis kviečia pasaulį pažinti keliant aktualius, bet mokiniams suprantamus, diskutuoti skatinančius klausimus.
Vienai platesnei temai nagrinėti skiriamas visas mėnuo, kiekviena pamoka papildo ankstesnę. Patirti, pačiupinėti, pamatuoti tai, apie ką kalbama, pamokose padeda projektinė veikla. Ji skatina dirbti kartu, kurti ir savo idėjas išbandyti pasitelkiant nesudėtingas priemones, dalytis patirtimi ir mintimis, domėtis kitų darbais.
Vadovėlis išsiskiria galimybe pasirinkti įvairaus sudėtingumo ir pobūdžio užduotis, organizuoti darbą skirtingo dydžio grupėms, skatina tvarų požiūrį į aplinką.
Kiekviena tema vadovėlyje nagrinėjama dvi pamokas. Kiekvienos temos pabaigoje pateikiamas projektas, o savirefleksijos klausimai kviečia prisiminti, įsivertinti, apibendrinti, kas išmokta.
1. Mokytojams
Nr |
Tema |
---|---|
1.1. | Papildymai |
2. Aš ir kiti
Nr |
Tema |
---|---|
2.1. | Kaip susipažįstame? |
2.2. | Kuo ypatinga mano šeima? |
2.3. | Visi esame skirtingi |
2.4. | Temos projektas. Susipažinkime – mano šeima |
2.5. | Kaip einame į mokyklą? |
2.6. | Mano kelias |
2.7. | Judėkime saugiai |
2.8. | Temos projektas. Mano kelias į mokyklą |
2.9. | Kaip būti kartu? |
2.10. | Būti kartu mokykloje |
2.11. | Mano mokykla |
2.12. | Temos projektas. Ekskursija po mokyklą |
3. Iš ko sudarytas pasaulis?
Nr |
Tema |
---|---|
3.1. | Iš oro ir vandens |
3.2. | Kodėl stebime orus? |
3.3. | Vanduo |
3.4. | Temos projektas. Orų kalendorius |
3.5. | Iš žemės ir ugnies |
3.6. | Šviesa ir šiluma |
3.7. | Žemė augina |
3.8. | Temos projektas. Lapų spaustuvė |
3.9. | Kaip susitinka oras, vanduo, žemė ir ugnis? |
3.10. | Didžiulė jėga |
3.11. | Pusiausvyra sode ir darže |
3.12. | Temos projektas. Rudens gėrybės |
4. Kaip prisitaikome prie gamtos?
5. Kaip sugrįžta šviesa?
6. Kaip eina laikas?
Nr |
Tema |
---|---|
6.1. | Kaip pamatyti laiką? |
6.2. | Nuo saulės iki saulės |
6.3. | Žmonės mokosi matuoti laiką |
6.4. | Temos projektas. Ir smėlis padeda skaičiuoti laiką |
6.5. | Kaip suprasti laiką? |
6.6. | Metai ir mėnesiai |
6.7. | Kalendorius |
6.8. | Temos projektas. Klasės kalendorius |
6.9. | Kaip atpažinti laiką? |
6.10. | Praeitis, dabartis, ateitis |
6.11. | Kaip mes keičiamės bėgant laikui? |
6.12. | Temos projektas. Kaip aš keičiuosi |
7. Kur mes gyvename?
Nr |
Tema |
---|---|
7.1. | Kodėl branginame savo namus? |
7.2. | Mano giminaičiai |
7.3. | Panašūs ir besikeičiantys |
7.4. | Temos projektas. Mano giminės praeitis ir dabartis |
7.5. | Kur mūsų namai? |
7.6. | Namai, kuriuose gyvename |
7.7. | Mus supantys daiktai |
7.8. | Temos projektas. Aplankykite mus |
7.9. | Kaip mes gyvename kartu? |
7.10. | Mūsų valstybė |
7.11. | Lietuva keičiasi |
7.12. | Temos projektas. Žalioji Lietuva |
8. Kaip augti sveikam?
Nr |
Tema |
---|---|
8.1. | Kokie mūsų poreikiai? |
8.2. | Kaip rūpinamės savimi? |
8.3. | Mūsų kūnas – iš ko jis sudėtas? |
8.4. | Temos projektas. Pamatuokime |
8.5. | Kaip jautiesi? |
8.6. | Ar visada jaučiamės puikiai? |
8.7. | Kaip visur suspėti? |
8.8. | Temos projektas. Nuotaika ir muzika |
8.9. | Kokie mūsų įpročiai? |
8.10. | Virtualioji erdvė |
8.11. | Judame ir ilsimės |
8.12. | Temos projektas. Judėjimas ar ekranas? |
9. Kodėl svarbi kiekviena gyvybė?
Nr |
Tema |
---|---|
9.1. | Kas yra gyvybė? |
9.2. | Atpažinkime gyvybę |
9.3. | Apsilankykime mokyklos kieme |
9.4. | Temos projektas. Kas kiemelyje gyvena? |
9.5. | Kokių gyvybės ženklų pastebime gamtoje? |
9.6. | Gyvybės įvairovė |
9.7. | Ką randame žemėlapyje? |
9.8. | Temos projektas. Daržas ant palangės, ir ne tik |
9.9. | Kaip tausoti gyvybę? |
9.10. | Žmogaus poveikis gamtai |
9.11. | Susiburkime ir saugokime |
9.12. | Temos projektas. Ar mokykloje „Darom“? |
10. Kuo norėčiau būti?
Nr |
Tema |
---|---|
10.1. | Kokių būna profesijų? |
10.2. | Visi aplink dirba |
10.3. | Profesijos ir gamta |
10.4. | Temos projektas. Kur dirba mūsų tėvai? |
10.5. | Kaip pasirinkti profesiją? |
10.6. | Norai ir galimybės |
10.7. | Profesijos ir sveikata |
10.8. | Temos projektas. Reklama |
10.9. | Uždirbame ir perkame |
10.10. | Už ką mokami pinigai? |
10.11. | Ko nusipirkti negalima? |
10.12. | Temos projektas. Blusų turgus |