Authors
Inga Gresienė, Gitana Notrimaitė-Muzikevičienė, Saulius ŽukasPublisher
Included in packages
-
The study kit contains 14 chapters and 1 exercises of which 0 are in the chapters and 1 in the task exercises.
-
Authors
Inga Gresienė, Gitana Notrimaitė-Muzikevičienė, Saulius Žukas -
Subject
Literature -
Grade
Grade 8 -
Kit's language
Lithuanian -
Publisher
Baltos lankos Klett -
Included in packages
Free
Vadovėlyje tęsiamas žemesnėse klasėse pradėtas atidaus skaitymo ugdymas. Iš rekomenduojamų kūrinių sąrašo atrinkti literatūros pavyzdžiai skirstomi pagal šiam mokinių amžiaus tarpsniui aktualias temas. Kūrinius lydi diferencijuoti klausimai ir užduotys.
Literatūros mokymo priemonių komplektą 8 klasei sudaro vadovėlio I ir II dalys.
Vadovėlis parengtas pagal 2022 m. atnaujintą Lietuvių kalbos ir literatūros bendrąją programą.
Vertinga ir šio amžiaus mokiniams aktuali literatūra plečia kultūrinę patirtį ir leidžia lengviau gilintis į tekstus.
Pirmame vadovėlio skyriuje aptariama, kaip jaučiasi ir save suvokia jaunas žmogus. Čia kalbama apie lietuvių ir užsienio autorių kūrinius (B. Pūkelevičiūtės, S. Šaltenio, I. Ežerinytės, R. Bredberio ir kt.). Antras skyrius apima kūrinius, kuriais reiškiama pilietinė, tautinė, kultūrinė, regioninė ar kalbinė tapatybė – tai, kas mus jungia. Svarstoma, kaip būti lietuviu, kokie iššūkiai kyla lietuviškumui, gyvenant savoje šalyje ir užsienyje, ką reiškia Lietuvos žemė čia gyvenančioms tautoms: lenkams, žydams.
Pateikiami biografiniai, kultūriniai ir istoriniai kontekstai skatina domėtis plačiau, motyvuoja skaityti.
Vadovėlyje pateikiamos ilgos kūrinių ištraukos palengvina darbą tiek mokytojui, tiek mokiniui – reikiami tekstai visada po ranka.
Įvairaus pobūdžio užduotys padeda ugdytis kūrybiškumą, moko dirbti su įvairiais informacijos šaltiniais, kritiškai vertinti juose pateiktą medžiagą. Vadovėlyje daug klausimų, kuriuos mokytojas gali paskirstyti pagal mokinių gebėjimus.
Autoriai: Inga Gresienė, Gitana Notrimaitė-Muzikevičienė, Saulius Žukas
1. Kaip save suvokia ir kaip jaučiasi jaunas žmogus?
Lead |
Chapter |
---|---|
1.1. | Pratarmė |
1.2. | Kaip save suvokia ir kaip jaučiasi jaunas žmogus? |
1.3. | Atrasti savąjį „aš“ |
1.4. | Kai esi (ne)vienas |
1.5. | Atrasti kitą |
1.6. | Įsivertiname |
2. Kas mus jungia?
Lead |
Chapter |
---|---|
2.1. | Kas mus jungia? |
2.2. | Kaip būti lietuviu? |
2.3. | Ar kalbėti savo tarme? |
2.4. | Kai jungia bendra praeitis ir žemė |
2.5. | Kai žemė nebejungia |
2.6. | Įsivertiname |
3. Žodynėlis
Lead |
Chapter |
---|---|
3.1. | Žodynėlis |
4. Mokytojams
Lead |
Chapter |
---|---|
4.1. | Ilgalaikis literatūros planas 8 klasei |