
-
Mokymosi rinkinį sudarančių temų skaičius: 54. Visų rinkinį sudarančių pratimų skaičius: 1, iš jų vadovėlyje – 0, papildomų pratimų rinkinyje – 1.
-
Autoriai
Norbertas Černiauskas, Akvilė Naudžiūnienė, Mindaugas Nefas -
Dalykas
Istorija -
Klasė
6 klasė -
Rinkinio kalba
Lietuvių kalba -
Leidėjas
Baltos lankos Klett -
Įtraukta į paketus
Laisvas
Vadovėlis pradedamas istorijos periodizacija Europoje ir pasaulyje, padedančia mokiniui susidėlioti aiškius chronologijos atskaitos taškus. Tam pasitelkiama ne tik įprasta laiko juosta, bet ir pasakojimai, išryškinantys kertines epochas ir jų išskyrimą lėmusius įvykius, leidžiantys pamatyti Lietuvos istoriją Europos istorijos kontekste.
Jaunieji istorijos tyrinėtojai kviečiami iš istorinės perspektyvos pažvelgti į, regis, kasdienius dalykus (namų buitį, šventes, knygas ir pan.). Vadovėlyje, pristatant praeities kultūrą, nemažai dėmesio teikiama iki šiol istorinio pasakojimo paraštėse likusiems moterų, vaikų, įvairių etninių grupių Lietuvoje pasakojimams. Tačiau šis vadovėlis kviečia pasikalbėti ir apie dabarties aktualijas – pristato istorinių objektų, pasakojimų ir jų atminimo tęstinumą.
Vadovėlyje esama įvairių užduočių, padedančių geriau suvokti išdėstytą medžiagą. Po kiekviena temos poteme pateikiama klausimų ir užduočių, po visa tema yra apibendrinamųjų klausimų, smalsumą skatinančių užduočių savarankiškam darbui, vertybinių ir nuomonės klausimų.
Vadovėlis atitinka 6 klasės mokinio poreikius ir mokymosi įgūdžius: jame gausu vaizdinės medžiagos, autoriai savo tekstuose tiesiogiai bendrauja su skaitytoju, domisi jo nuomone, o užduodami nekasdienius klausimus skatina į įprastus istorijos dalykus pažvelgti kiek kitaip.
1. I dalis. Istorijos periodizacija Europoje ir pasaulyje
Nr |
Tema |
---|---|
1.1. | Pratarmė |
1.2. | Istorijos periodizacija Europoje ir pasaulyje |
1.3. | Šokinėjimas per istorijos periodus ir epochas |
1.4. | Žengiame nuo priešistorės iki šių laikų istorijos |
2. Žmogaus gyvenamoji erdvė istorijoje: namas, miestelis ir miestas
3. Žmogaus gyvenamoji erdvė istorijoje: didieji Lietuvos miestai
4. Tikėjimų įvairovė Lietuvoje: krikščionybė ir Lietuvos kultūra
5. Tikėjimų įvairovė Lietuvoje: skirtingos etninės ir konfesinės bendruomenės
6. Raidės, raštas ir knygos mūsų istorijoje
7. Knygos ir rašto istorija: mokslo, mokyklos ir universiteto reikšmė Lietuvos visuomenei
Nr |
Tema |
---|---|
7.1. | Knygos ir rašto istorija: mokslo, mokyklos ir universiteto reikšmė Lietuvos visuomenei |
7.2. | Ko vaikai mokėsi pirmosiose Lietuvos mokyklose? |
7.3. | Kaip universitetas keitė šalies veidą? |
8. II dalis. Istorinė Lietuvos virtuvė
9. Sveikata, ligos, higiena ir mūsų protėviai
10. Svarbūs Lietuvos meno įvykiai ir kūriniai istorijoje
11. Mados istorija
Nr |
Tema |
---|---|
11.1. | Mados istorija |
11.2. | Kaip atsirado mums įprasti drabužiai? |
11.3. | Kokiomis madomis sekė mūsų protėviai? |
11.4. | Kaip atrodo Lietuvos ir kitų šalių nacionaliniai kostiumai? |
12. Žmogus, gyvūnai, amatai
Nr |
Tema |
---|---|
12.1. | Žmogus, gyvūnai, amatai |
12.2. | Senieji žmogaus verslai |
12.3. | Neolitas: žmonės jaukinasi gyvūnus ir imasi amatų |
12.4. | Žinomiausi gyvūnai Lietuvos istorijoje |
13. Ką mums gali papasakoti supantys daiktai?
Nr |
Tema |
---|---|
13.1. | Ką mums gali papasakoti supantys daiktai? |
13.2. | Svarbiausi išradimai, pakeitę žmonių gyvenimą |
13.3. | Kaip atsirado daiktai, kurie mus supa kiekvieną dieną? |
14. Sportas ir žaidimai
Nr |
Tema |
---|---|
14.1. | Sportas ir žaidimai |
14.2. | Senosios ir naujosios tradicijos: žaidimų ir sporto istorija |
14.3. | Žaidimai – svarbi pasaulio istorijos dalis |
15. Papildoma informacija
Nr |
Tema |
---|---|
15.1. | Sąvokos |
16. Mokytojams
Nr |
Tema |
---|---|
16.1. | Istorijos vadovėlio 6 klasei ilgalaikis planas |